PRIOPĆENJE ZA JAVNOST
16. siječnja 2015
Proizvođač profesionalne audio-vizualne tehnologije Blackmagic Design, kojeg Syntex zastupa na češkom i slovačkom tržištu, objavio je da je kolorist Stephen Nakamura iz Company 3 studio color uredio hit film "Egzodus: Bogovi i kraljevi" pomoću aplikacije DaVinciResolve . Studio Company 3 dio je koncerna Deluxe Creative Services; Exodus je producirao 20th Century Fox.
Slavni redatelj Ridley Scott (Gladijator, Prometej) i snimatelj Dariusz Wolski dočarali su priču o biblijskom junaku Mojsiju (Christian Bale) i njegovom oslobađanju 400.000 robova od egipatskog faraona Ramzesa (Joel Edgerton). No, cjelokupan vizualni izgled filma "Egzodus: Bogovi i kraljevi" odudara od uobičajene predodžbe publike o biblijskom filmskom djelu. " Unatoč svom sadržaju - epskim bitkama i morskim vodama koje se rastaju - to nije slika usporediva s klasičnim djelima ' Deset zapovijedi ' ili ' Ben Hur.' Namjera je bila realističniji prikaz radnje - rekao je Nakamura i bio pun hvale za kvalitetu filmskog materijala koji je stigao u njegov studio. “ Neobrađene snimke bile su prekrasne same po sebi. "
Tijekom masteringa 2D i 3D verzije filma, kolorist Stephen Nakamura morao je uzeti u obzir razliku između ta dva medija, posebice u pogledu svjetlosne snage projektora i količine svjetlosti reflektirane od projekcijske površine, te time i naknadno renderiranje najsvjetlijih dijelova slike. Normalna projekcija 2D materijala računa s osvjetljenjem od približno 50 cd/m 2 , dok se za 3D projekciju radi o vrijednosti od približno 12 cd/m 2 . Rezultat su znatno tamniji svijetli dijelovi slike i manji omjer kontrasta između najveće i najniže vrijednosti svjetline.
" Kada radite s 3,5 fL [12 cd/m 2 ] , morate sveukupno pojačati kako biste srednji i niski tonovi bili usporedivi s 2D verzijom ", objasnio je Nakamura. “ Ali nakon što ovako prilagodite srednje i tamne dijelove dinamičkog raspona, morate biti oprezni s izrezivanjem najsvjetlijih dijelova. Ta područja morate zasebno izolirati i obraditi. Cijeli proces može biti vrlo dugotrajan, jer stvarnom podešavanju vrijednosti svjetline prethodi kreiranje maski. Ovaj put, međutim, Stephen Nakamura bio je ugodno iznenađen alatom Highlight and Shadows u paleti Color Match programa DaVinci Resolve 11, koji omogućuje ove prilagodbe u načinu primarne korekcije.
“ Sada koristim ovu značajku gotovo cijelo vrijeme kad god radim ispravke za različite formate prikaza, što je bio slučaj sa slikom Exodusa. Djeluje divno ", dodao je. “ Umjesto svih različitih trikova koje sam koristio u prošlosti, samo smanjim vrijednost svjetline u svijetlim dijelovima slike i sve radi automatski. "
Ukupni izgled filma je nezasićen, posebno u dramatičnim trenucima gdje prevladavaju hladni tonovi boja. “ Ove vrste prilagodbi mogu se lako primijeniti na cijeli kadar, ” nastavio je Nakamura, “ ali u nekim je kadrovima boja bila važan narativni element, posebice crveni tonovi krvi. "
" Morao se sačuvati tonalitet krvi ", dalje je objasnio Stephen Nakamura. “ Ali nakon što smanjite zasićenost slike, ne možete jednostavno izostaviti dijelove slike na kojima je krv prisutna. " U takvim slučajevima potrebno je koristiti funkcije za paralelnu obradu ispravaka u DaVinci Resolveu. “ Stvorio sam jedan efekt s desaturacijom, iznjedrio krv u drugom čvoru i sve povezao s paralelnim čvorom koji je izostavio efekte desaturacije i promjene boje na plave tonove za maskirani dio slike. Naknadno, promjenom parametara, mogao sam sve uravnotežiti tako da je rezultirajuća slika izgledala prirodno. "
Nakamura je također montirao neke dnevne snimke kako bi stvorio iluziju noći. Opet se radilo o potiskivanju boja i pomicanju boje prema plavom dijelu spektra kako bi se oponašala mjesečina. Bilo je potrebno izraditi masku za nebo čiju je svjetlinu trebalo najviše potisnuti, s druge strane maskama i funkcijama automatskog praćenja pokreta istaknuti lica glumaca.
" Osim kada se likovi u filmu kreću kao ludi, možete napraviti jednostavnu masku i automatski pratiti lica. Rezultat izgleda vrlo organski, " objasnio je Nakamura. „ Ponekad sam morao raditi i s kompozicijskim elementima koji su zamijenili pravo nebo. Studio za efekte ove je elemente isporučio zasebno. Njihov izgled bio je usklađen s dnevnom verzijom scene, tako da kreatori efekata nisu morali pogađati konačnu boju slike. Nanio sam ih kao zaseban sloj s alfa kanalom i fino ugodio njihovu konačnu boju u završnoj fazi korekcije, u sobi za projekcije. "
Za kolorista je Exodus, kao i drugi filmovi na kojima je radio s redateljem Scottom u prošlosti, bio i izazov i avantura. " Nijedan redatelj danas nema takav dar za vizualno pripovijedanje ", dodao je Stephen Nakamura.
Fotografije za ispis
Fotografije svih Blackmagic Design proizvoda mogu se pronaći na www.blackmagicdesign.com/press/images .
O Blackmagic Designu
Proizvodi Blackmagic Design vodeći su u uređivanju videa, digitalnim filmskim kamerama, korektorima boja, video nadzoru, preklopnicima signala, snimačima diskova, monitorima valnih oblika i softveru za restauraciju filmova za filmsku, postprodukcijsku i televizijsku industriju. Serija kartica za video snimanje DeckLink tvrtke Blackmagic Design započela je revoluciju u kvaliteti i pristupačnosti. DaVinci linija proizvoda za uređivanje videa u boji dominira filmskim i televizijskim tržištem od 1984. i osvojila je nagrade Emmy™, televizijski ekvivalent Oscara. Blackmagic Design nastavlja stvarati inovativne proizvode u području stereoskopske produkcije i 4K video obrade. Osnovan od strane stručnjaka za postprodukciju i video montažu, Blackmagic Design ima urede u SAD-u, Velikoj Britaniji, Japanu, Singapuru i Australiji. Za više informacija posjetite www.blackmagicdesign.com .
O Syntexu
Praška tvrtka Syntex osnovana je 1994. godine s ciljem distribucije proizvoda i rješenja za transkripciju animacija s računala na video, računalne grafike, profesionalnu montažu i video obradu. Spada među pionire u Češkoj i etablirao se kao pouzdan i jak partner u području digitalne obrade slike i zvuka. Syntex je posvećen distribuciji proizvoda, tehničkoj podršci i savjetovanju u mnogim sektorima video i audio produkcije i postprodukcije. Od 1999. tvrtka kćer sa sjedištem u Bratislavi dostupna je kupcima u Slovačkoj. Syntex je distributer Blackmagic Design proizvoda za češko i slovačko tržište. Za više, pogledajte www.syntex.cz .